Rok 2012, Bielsko-Biała, Piątek 7 Września - rozpoczyna się 3-dniowy coroczny konwent Grojkon. Cztery piętra zabawy. Pierwsze piętro - wystawcy. Drugie piętro - RPG. Trzecie piętro - blok literacki. Czwarte piętro – to co najciekawsze, czyli turnieje. W sobotę o 9:00 dojeżdżamy do Bielska w trzy osobowym składzie. Na wstępie pobranie identyfikatorów, wypełnienie ich oraz pobranie planów konwentu. Po chwili na ustalenie z organizatorami, gdzie możemy się rozłożyć, ustawiamy stanowisko i już po 15 minutach jesteśmy gotowi do pokazywania uczestnikom konwentu gry karcianej Racial Wars.
Z ciekawostek, można nadmienić, że naprzeciw budynku, w którym odbywał się konwent można było zobaczyć obozowisko US Army, a co cierpliwsi mogli zobaczyć strzelanie ze średniowiecznych armat.
Nasze stanowisko
Na naszym stanowisku można było nabyć grę w super promocyjnych cenach: 60zł za zestaw bitewny z 4 losowymi kartami, 30zł za zestaw lidera z 2 losowymi kartami. Ponadto, każdy kto chciał mógł usiąść i nauczyć się grać w Racial Wars, korzystając z pomocy obsługi stanowiska.
Turniej Wojen Ras
Turniej organizowany przez wydawnictwo rozpoczął się o godz. 12 i trwał ponad 3 godziny. Od 11 współpracownicy wydawnictwa tłumaczyli zasady rozgrywki dla uczestników turnieju.
W rundzie brało udział 12 graczy, którzy rozegrali 4 rundy metodą SWISS. Każdy z uczestników otrzymał darmową talię, którą rozegrał wszystkie partie. W czasie trwania turnieju sędzia odpowiadała na każde pytania związane z zasadami gry, tak aby rozwiać wszystkie wątpliwości graczy.
Po czterech rundach wyłonił się zwycięzca, został nim Michał Torba. Ponieważ 3 osoby zdobyły taką samą liczbę punktów na drodze losowania został wyłoniony gracz zdobywający drugie miejsce oraz dwóch graczy zdobywających ex aequo miejsce trzecie. Nagrodami w turnieju były: 1 miejsce zestaw bitewny "Lot nad pustynią" oraz wybrany zestaw lidera; 2 miejsce zestaw bitewny "Lot nad pustynią"; 3 miejsce wybrany zestaw lidera. Dodatkowo od organizatorów konwentu za zdobyte miejsca zostały przydzielone bony z walutą Grojkonu.
Spotkanie z Sebastianem Grabskim
Mieliśmy również przyjemność wymienić kilka zdań z twórcą "Władcy areny", Sebastianem Grabskim. Jego gra opiera się na ciekawej mechanice, jest świetnie wykonana i niezwykle grywalna. Polecamy wszystkim produkt Sebastiana.
Graham Masterton tuż obok naszego stanowiska
Ułożenie naszego stanowiska było na tyle szczęśliwe, że tuż obok Graham Masterton miał swoje stanowisko, na którym spotykał się z fanami. Poniżej kilka fotek Grahama rozdającego autografy.
Nasze stanowisko na pierwszym planie oraz Graham Masterton rozdający autografy w tle.
Łukasz z Grahamem Mastertonem.
Zmiany w Racial Wars i plany na przyszłość
Grojkon, był pierwszym miejscem w jakim gracze dowiadywali się o kluczowych zmianach w odniesieniu do gry karcianej Racial Wars. Więcej o tym będziemy pisać w osobnym sprawozdaniu, teraz nadmienię tylko główne założenia.
Od ponad roku badaliśmy polski i nie tylko, rynek wytwórców opakowań foliowych, aby znaleźć rozwiązanie na produkcję boosterków, czyli losowych zestawów dodatkowych. Losowe zestawy dodatkowe to kwintesencja każdej kolekcjonerskiej gry karcianej, stąd nasze wysiłki, aby znaleźć wytwórcę, który w wysokiej jakości i przyjaznej cenie spełnił by nasze oczekiwania. Ostateczne rezultaty poszukiwań nie pozwalają na zastosowanie zaproponowanych nam rozwiązań ze względu na niską jakość zadruku folii lub wysoką cenę przy produkcjach niskonakładowych.
Opakowania zastępcze wobec opakowań foliowych stosowane w innych produktach do wytwarzania losowych zestawów dodatkowych nie są dla nas satysfakcjonujące, dlatego też, już na początku analiz strategicznych dla gry Racial Wars odrzuciliśmy je.
Koniec końców, dochodzimy do wniosku, a w konsekwencji podejmujemy taką decyzję, że gra Racial Wars będzie wydawana w podobnym formacie do gier karcianych wydawnictwa Fantasy Flight Games – LCG. Jednakże, tu natrafiamy na kolejny problem, ponieważ skrót LCG oraz jego rozwinięcie jest chronione prawem i nie wolno nam go używać – dlatego Racial Wars powróci do pierwotnego nazewnictwa tzn. Racial Wars: Gra Karciana.
Oficjanie: Od dnia 08 września Racial Wars nie jest kolekcjonerską grą karcianą, a jest grą karcianą, do której systematycznie będą wydawane nowe edycje w skład, których będą wchodzić talie startowe oraz dodatki, których zawartość będzie predefiniowana i znana graczom w dniu oddania ich do sprzedaży. Więcej szczegółów na temat filozofii składania dodatków i ich zawartości już wkrótce.
Kolejna zmiana to zmiana w pierwszej edycji – Narodzinach Liderów. Do 4 ras, które będą się w niej zawierać, dołączona zostanie 13 rasa – neutralni Wasale. Karty tej rasy, mogą być dołączane do wszystkich ras, bez konieczności posiadania odpowiedniego sztandaru. Ponadto, edycja pierwsza miała zawierać 4 sztandary – po jednym na rasę. Będzie zawierać 8 sztandarów – po dwa na rasę.
Powyższe zmiany, zostają wprowadzone, jako ukłon w kierunku graczy i uwzględniają wielomiesięczne zbiory uwag i analiz. Spowodują one znaczną integrację poszczególnych komponentów gry i wpłyną pozytywnie na rywalizację. Oczywiście, jak zwykle, czekamy na wasze uwagi i sugestie.
2012-09-17 08:34:06 #1 | |
RavenLord Ranga: nowicjusz Na forum od: 2012-08-31 Skąd: Postów: 2 | Wydawnictwo Pentakl na Grojkonieprzykro mi to mówić ale obawiam się że zmiana formatu na LCG nie wyjdzie grze na dobre, moim zdaniem najgorszy możliwy ruch |